09373612637شنبه تا ۵ شنبه 07:00 - 18:00
چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟
آموزش کامل دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام.
چگونه پست خود را در اکسپلور اینستاگرام قرار دهیم؟
آموزش گذاشتن عکس در اکسپلور اینستاگرام.
چگونه پست خود را در اکسپلور اینستاگرام بگذاریم ؟

پرسشهای بالا همیشه در ذهن صاحبان کسب و کار و فعالان اینستاگرام بوجود می آید اما آیا راه حل قطعی برای رسیدن به این مقصود وجود دارد ؟
برای یافتن پاسخ لازم است ابتدا با چند مفهوم کلی آشنا شویم ، در ادامه همراه ما باشید :

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

اکسپلور اینستاگرام (یا همان Explore اینستاگرام!) صفحه‌ای است که پست‌هایی از صفحات سراسر دنیای اینستاگرام (چه آن‌ها را فالو کرده باشید و چه نکرده باشید) را برایتان نمایش خواهد داد. این پست‌ها طبق فعالیت‌های قبلی شما انتخاب می‌شوند .

برای دسترسی به بخش Explore، اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید. پایین صفحه چند آیکن می‌بینید. آیکنی که به شکل ذره‌بین است و بین دو آیکن خانه و علامت + قرار دارد، همان بخش اکسپلور اینستاگرام است.

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

الگوریتم انتخاب پست ها در اکسپلور اینستاگرام چیست ؟

اگر کمی ساده‌تر برایتان توضیح دهم، اینطور می‌شود گفت که پست‌های نمایش داده شده در بخش اکسپلور، به این که شما چه پیج‌هایی را فالو کرده‌اید ارتباط مستقیمی ندارد.
بلکه بطور مستقیم به فعالیت هر کاربر در اینستاگرام مربوط میشود. بعنوان مثال اگر کاربری بیشتر پست هایی که مربوط به مد و فشن می باشند را بازدید کرده و لایک کند در این بخش بیشتر پست های مرتبط با مد و فشن نمایش داده خواهد شد .
یا اگر کابر دیگری بیشتر پستهای ورزشی را دنبال کند ، بیشتر بخش اکسپلور این کاربر از پستهای ورزشی پر خواهد شد .

دلیل اهمیت بخش اکسپلور اینستاگرام برای فعالان اینستا :

اکسپلور اینستاگرام یکی از بهترین مکان ها برای افزایش فالوور است! در واقع با قرار گرفتن پست در سرچ اینستاگرام یا همان اکسپلور، باید منتظر سیل عظیم فالوورها باشید!!
در حقیقت بازاریابی اینستاگرامی بیشتر در تب اکسپلور اینستاگرام معنا پیدا می کند.
اما ، آیا راهی وجود دارد که پست ما در اکسپلور به نمایش در بیاید؟ بله وجود دارد! اما قطعی نیست..
در این مقاله می خواهم راهکارهایی را به شما آموزش بدهم که کمک می کند پست هایتان در تب اکسپلور اینستاگرام به نمایش در بیاید و بتوانید از این طریق فالوورهای هدفمند و اکتیو جذب کنید.

البته اگر نمی خواهید بصورت دستی فالوور جذب کنید، می توانید به کمک ربات نینجاگرام ، تمامی این روند را بصورت اتوماتیک انجام دهید و شاهد افزایش سریع فالوورهای خود باشید!

محتوای بخش اکسپلور اینستاگرام چطور انتخاب می‌شود؟

اینستاگرام در اکسپلور، تمامی تلاش خود را می کند تا پست هایی را به کاربر نشان بدهد که کاربر به آنها علاقه دارد!

برای مثال اگر کمی دقت کرده باشید، محتوای کلی اکسپلور اینستاگرام شما مشابه محتوای صفحاتی است که فالو کرده اید و یا پست هایی است که لایک کرده اید.

درواقع اگر بخواهیم کمی دقیق تر به این موضوع نگاه بکنیم، در پایین پست هایی که در صفحه اکسپلور اینستاگرام نمایش داده می شود، عبارت هایی را مشاهده می کنید، مانند :

  • Based on Photos You Like : براساس عکس هایی که لایک کرده اید.
  • Based on Posts You Saved : براساس پست هایی که سیو کرده اید.
  • Similar to Accounts You Interact With : براساس اکانت هایی که با آنها تعامل داشته اید.
  • Based On People You Follow : براساس افرادی که فالو کرده اید.
  • Based On Video You Have Watched : براساس ویدیوهایی که مشاهده کرده اید.
الگوریتم-محتوای-موجود-در-تب-اکسپلور-اینستاگرام

معیارهای اینستاگرام برای انتخاب یک پست بعنوان پست محبوب :

نکته خیلی مهمی که باید آن را مورد بررسی قرار دهیم، این است که معیار اکثر الگوریتم های اینستاگرام که براساس آن پست محبوب میان کاربران را مشخص می کند، این است که :

هرچه یک پست، در مدت زمان کمتر، بازدید و تعامل بیشتری را دریافت کند، آن پست محبوب تر است!

منظور از بازدید و تعامل بطور ساده ، تعداد لایک ، کامنت ، سیو و شیر (share) شدن یک پست می باشد 

این نکته یک قانون علمی نیست و صرفا براساس تجربه من و دیگران بدست آمده است.

چگونه پست خود را در اکسپلور اینستاگرام قرار دهیم؟

و اما چگونه پست خود را در سرچ اینستاگرام بگذاریم و چگونه پست خود را جهانی کنیم !
تا اینجا با مفاهیم کلی بخش اکسپلور اینستاگرام آشنا شدیم ، حال نوبت آن رسیده که بدانیم با چه راهکارهای احتمال قرار گرفتن پست خود را در بخش اکسپلور افزایش دهیم :

1) از لایک ، کامنت و سیو فیک استفاده کنید

اولین و ساده ترین راه برای رسیدن به این مقصود این است که در مدت زمان کوتاه بعد از آپلود کردن پست جدید برای همان پست لایک ، کامنت و سیو فیک خریداری کنید ، تا به این شکل به اینستا سیگنال بفرستید که پست شما تعامل بالایی با مخاطبانتون داشته .

اما تعداد لایک و کامنت و سیو خریداری شده هم خیلی مهم هست و باید اصول آن رعایت شود .
در اصل نباید در خرید آنها زیاده روی کنید ، بعنوان مثال اگر بطور معمول پست های شما بین 1000 تا 1300 لایک دریافت میکنند ، برای پستی که میخواهید اکسپلور شود باید بین 3000 تا 4000 لایک خریداری کنید نه کمتر و نه بیشتر .
چراکه اگر بطور فزاینده ای لایک بالا خریداری کنید ، اینستا متوجه فیک بودن آنها خواهد شد و احتمال اکسپلور شدن پایین می آید .

همچنین دقت داشته باشید که از هر سه سرویس لایک ، کامنت و سیو (در صورت بیزینسی بودن اکانت) بطور همزمان خریداری کنید و با رعایت تعداد مناسب .
زیرا با استفاده صحیح از این سرویس ها اینستاگرام پست شما را جزو پست هایی با تعامل بالا محسوب کرده و بعنوان پست محبوب در اکسپلور نمایش خواهد داد .

سفارش آسان محصولات
شما همچنین میتوانیداز طریق “سامانه خرید آسان” در “صفحه سفارشات” ، تمامی محصولات را یکجا مشاهده و با راحتی و سرعت بیشتری خرید کنید .
جهت انتقال به سامانه خرید آسان کلیک کنید 

2) مخاطبان خود را بشناسید

مرحله اول برای اینکه بتوانید در نظر مخاطب جذاب باشید و مورد دیده شدن واقع شوید، این است که مخاطبان خود را بشناسید. شناخت مخاطب بسیار بسیار مهم است و تا ندانید که طرف مقابل شما چه چیزی از شما می خواهد، چه چیزی را دوس دارد و چه چیزی را پخش می کند، موفق نخواهید شد.

3) از هشتگ ها استفاده کنید.

اگر پست شما هشتگ نداشته باشد، احتمال آن بسیار کم است که پست شما ویروسی شده و در بخش اکسپلور اینستاگرام به نمایش در بیاید!

در پست های اینستاگرامی می توان تا ۳۰ هشتگ قرار داد اما نباید همه ۳۰ هشتگ را گذاشت!

مناسب ترین تعداد هشتگ در هر پست اینستاگرامی، بین ۴ تا ۹ هشتگ می باشد. زیرا بر اساس تحقیقات انجام شده توسط TrackMaven و AgoraPulse ، این تعداد هشتگ بهترین میزان بازخورد را خواهند داشت.

درضمن این نکته را هم یادآور شوم که اگر بیش از حد از هشتگ ها استفاده کنید، نه تنها فایده ای ندارد، بلکه ممکن است اسپم شناخته شوید و جریمه هم بشوید! و قطعا محتوایی که اسپم شناخته شود، هیچ شانسی برای ویروسی شدن ندارد!

یکی از جریمه های اینستاگرام هم، بن نامحسوس در اینستاگرام است که بد نیست مقاله مربوط به آن را بخوانید.

4) کاربران را به فعالیت دعوت کنید.

کاربران خود را دعوت به لایک کردن و کامنت گذاشتن کنید.

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، الگوریتم کلی اینستاگرام برای اینکه نشان دهد یک پست محبوب است یا نه، این است که ببیند کدام پست ها در زمان کوتاه تر، تعداد بیشتری لایک و کامنت دریافت می کنند.

پس شما باید خیلی هوشمندانه عمل کنید و مخاطبانتان را تشویق به تعامل با پست های خود کنید.

ایده های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید تا فعالیت کاربران را افزایش دهید.

برای مثال، مسابقات اینستاگرامی یک نمونه خوب هستند. به این شکل که می گویید اگر ۳ نفر از دوستان خودتان را تگ کنید، به قید قرعه، کد تخفیف به شما می دهیم. در این صورت هم مخاطبان بیشتری با شما آشنا شده اند و هم فرصت این را دارید که پستتان را در اکسپلور اینستاگرام به نمایش بگذارید!

برای بالا بردن کامنتها و بازدید مسابقات اینستاگرامی میتوانید از سرویس منشن (تگ در کامنت ) کاربران واقعی استفاده کنید

5) تگ کردن را فراموش نکنید.

این تکنیک شاید با پرستیژ و یا شخصیت هر کسب و کاری سازگار نباشد، اما جواب می دهد!

شما می توانید افراد و برندهای معروف و محبوب را در پست های خود تگ کنید. در این صورت عکس شما در پروفایل آنها نیز به نمایش در می آید و امکان بیشتری برای دریافت لایک و کامنت بیشتر و به نوبه خود برای نمایش پست در اکسپلور اینستاگرام بدست می آورید.

اما در اجرای این تکنیک به چند نکته باید توجه کنید :

  • در هر پست، تعداد محدودی از افراد را تگ کنید!! (زیاده روی ممنوع!)
  • همیشه یک نفر را تگ نکنید، چرا که ممکن است او را آزار بدهید و این شخص ناچارا پیج شما را بلاک کرده و یا شما را ریپورت کند. در این صورت عواقب خوبی برای پیج شما نخواهد داشت!
  • افراد را در پست های بی ربط تگ نکنید! سعی کنید نوع محتوای پست هایی که آماده می کنید، با نوع پروفایل هایی که تگ می کنید، مناسبت داشته باشد.

6) در بهینه ترین حالت حضور پیدا کنید.

اینستاگرام به اکانت های بیزینسی قابلیت آمارگیری نسبتا خوبی ارائه می دهد. اکنون می خواهیم از این آمارها به خوبی استفاده کنیم!

در قسمت Insight ، در بخش Followers ، شما اطلاعاتی راجب فالوورهای خود مشاهده می کنید مانند اینکه :

  • چه درصدی از فالوورهای شما زن و چه درصدی مرد هستند؟
  • فالوورهای شما از چه شهرها و کشورهایی هستند؟
  • فالوورهای شما در چه روزهایی از هفته بیشتر فعال هستند؟
  • فالوورهای شما در چ ساعتی از روز بیشتر فعال هستند؟

اما از این موارد چه استفاده ای می توانیم بکنیم؟ ۳ مورد آخر کمک زیادی به ما می کند!

شما باید پست هایی را که می خواهید وایرال و یا ویروسی کنید، در بهترین ساعت از بهترین روز از هفته منتشر کنید و در کنار آن لوکیشنی را انتخاب کنید که بیشترین مخاطبان شما از آن شهر هستند! در این صورت شما شانس این را دارید که بیشترین بازدید، بیشترین لایک و به عبارتی بیشترین تعامل را دریافت کنید و این یعنی نمایش در اکسپلور اینستاگرام!

7) پست و محتوای بی نظیری ایجاد کنید!

تمامی راهکارهایی که گفتم، تنها زمانی معنی پیدا می کند که پست شما خوب باشد! با راهکارهای قبلی می توانید شانس حضورتان در صفحه اکسپلور اینستاگرام را افزایش دهید اما نمی توانم تضمین کنم که مخاطبان بر روی پست شما کلیک کنند!

نکاتی که برای ایجاد یک پست عالی باید رعایت کرد عبارتند از :

  • پیشنمایش کوچک عکس جذاب و گیرا باشد.
  • عنوانی که در نگاه اول چشم مخاطب را درگیر می کند، جذاب، انگیزه بخش و دارای حس مثبت باشد.
  • محتوا به گونه ای مخاطب را وادار به نظر دادن و لایک کردن بکند.
  • محتوا و عکس به گونه ای باشد که مخاطب درباره شما و برندتان کنجکاو شود و در نهایت پروفایل شما را باز کند.

برای پیشرفت سریع در شبکه های مجازی سایر مقالات نوشته شده در وبلاگ شرکت ارزان فالوور را مطالعه فرمایید

جهت خرید و سفارش تمامی سرویس ها میتوانید به صفحه ثبت سفارشات مراجعه فرمایید .

این پست دارای 2 نظر است

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو
طراحی سایت